… o tem, onem in kar tako …


Po treh tedni uporabe MacBook PROja

Objavljeno pod: RačunalništvoRobi | petek, 30. januar 2009 @ 11:29 |

Že nekaj časa odlašam s tole objavo, ker se mi zdi, da bom dregnil v osje gnezdo, ampak… No, da vidimo.

n830974434_1076597_7131

Torej – kakšni trije tedni bodo od tega, ko sem končno (po dveh mesecih čakanja) v roke dobil škatlo z novim MacBook PRO. Ta dva meseca čakanja sta bila ravno dovolj, da sem se začel po tihem spraševati, če nisem naredil napake, saj sem doslej vedno kupoval PCje (nazadnje sem imel IBM ThinkPad T42). In res, ko sem ga dobil v roke, je bilo, kot da bi padel z lune, saj ob prvem zagonu pri vpisovanju osebnih podatkov nisem našel niti afne (zdaj jo, kakopak, najdem – @), tako da sem se prva dva dni držal bolj kislo in še bolj dvomil o svoji odločitvi…

V glavnem – kdor pravi, da je prehod na Maca ‘simpl kot pasulj’, laže! Zaplete se že pri tako osnovnih stvareh, kot je denimo tipka CMD, ki v večini primerov, a spet ne vseh, nadomešča tipko CTRL na Windowsih, hudič je pa v tem, da je tudi na Macu tipka CTRL. Da o afni niti ne govorim (shift + alt + 2? pa kdo si je to izmislil…), tipko DEL boste pa tudi zelo težko našli…

Kar hočem povedati je to, da sem na Maca očitno padel povsem nepripravljen, saj nisem pričakoval, da bom moral prebrati nevemkoliko strani samo za to, da ga bom lahko za silo začel uporabljati. Strani z bližnjicami na Macu je mnogo in ljudje, ki ga uporabljajo malo dlje, jih zagotovo poznajo, za začetnika pa ‘skrite bližnjice’ predstavljajo nočno moro…

Naslednji problem je bil touchpad. Če toliko in toliko let uporabljaš PC, je pač logično, da pogrešaš tipke. Vsaj desno. Na začetku mi je bilo silno brezveze za vsako bedarijo držati CTRL (CTRL + pritisk = desni gumb), nakar sem končno prebral navodila (ja, itak, ampak kdo pa še bere navodila) in se tolkel po glavi, ker nalogo klika na desno miško opravlja pritisk na touchpad z dvema prstoma… Ma ja…

Je pa drugače touchpad ena najboljših stvari na mojem Macu. Navadil sem se ga v dveh dneh in ko zdaj pridem na kak drug računalnik, se mi zdijo vsi touchpadi najmanj dvakrat premajhni in totalno čudni, ker imajo vsi neke tipke. Sicer me je prvih nekaj dni roka prav bolela, ker sem s prsti opravljal kretnje, ki jih prej nisem, poleg tega pa se mi je zdela edina tipka (cel touchpad) prevelika, a sem se zdaj navadil, poleg tega pa sem si touchpad nastavil tako, da mi ni potrebno celega pritisniti navzdol, ampak se ga lahko samo dotaknem (kot ste vsi navajeni iz windowsov). Zdaj veselo uporabljam en prst, pa dva, pa tri in tudi štiri. Komplicirano? Niti ne. Ko/če ti nekdo razloži…

Druga stvar, ki me je impresionirala, je zaslon. Res sem se bal bleščečega zaslona, ki je po vrhu še 16:9, a moram priznati, da sem se vanj zaljubil na prvi pogled. Barve so fenomenalne, viden je z vseh kotov, res je dober.

Daleč najslabša stvar tega Maca pa je tipkovnica. Mislim, Apple, kaj ste pa vi mislili… Že res, da so vanjo stlačili osvetlitev s spodnje strani, ki je v mraku nenormalno uporabna, ampak sama kvaliteta pa je pod nivojem in nedostojna dobrih 2000€ vrednega prenosnika. Tipka space prime samo v primeru, da jo pritisneš skoraj točno na sredini, nimaš nobenega občutka, plastika je kot v mojem (pra)starem Yugu, ki se potika nekje po Balkanu… Ne vem no… Verjetno je moj občutek še slabši, ker sem prišel z ene najboljših tipkovnic (IBMove) in ker je na Nušinem Sonyju parkrat boljša, ampak tega nisem samo jaz opazil, tako da bo že kaj na tem…

Mac OS X je super operacijski sistem, še zdaleč pa ni brez napak. So stvari, ki me motijo, jih je pa res manj kot na Windowsih. Najbolj pogrešam dober urejevalnik datotek – Finder me pač (še) ni prepričal. Najbolj vesel bi bil popolnega Total Commander klona za Maca, a ga verjetno ne bom dočakal (Forklift in DiskOrder sta samo bledi kopiji, čeprav je Forklift kar OK).

Če potegnem črto – po treh tednih uporabe lahko rečem, da sem z nakupom zadovoljen in da sem bil po par dneh popolnoma operativen. Obenem je to prvi računalnik, za katerega sem takoj po nakupu rekel, da dela hitro. Res dela hitro. Na IBMu sem moral za ta občutek odnamestiti pol programja in pozapreti pol procesov…

Bom pa od zdaj naprej vsakega, ki bo brez pojasnila in na prvo žogo metal floskule tipa “get a mac”, gledal postrani. Ja, Mac je fin, ikonce so lepe, lepo se blešči, meniji se lepo vozijo in Expose je impresiven, kljub temu pa je precej odvisno od tega, za kaj ga imate namen uporabljati!

37 Komentarjev na “Po treh tedni uporabe MacBook PROja”

  1. had Says:
    januar 30th, 2009 at 12:01

    po prvem stavku sem bil preprican, da nisi zadovoljen z japko :) ampak si me presentil

    me veseli, da te veseli

  2. Karmen Says:
    januar 30th, 2009 at 13:07

    Tudi sama sem se prvi dan lovila in spraševala, da sem odkrila bližnjice. Ko pa se jih enkrat navadiš, so pa logične. Razen afne :-)

    Robi, mislim, da je najmočnejša plat Finderja to, da ima odličen, ampak RES ODLIČEN in HITER search :-)

    A Spotlight si že odkril? ;-)

  3. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 13:55

    Karmen, CMD + space? :)

    Ja, Spotlight je zakon. Jaz ga uporabljam predvsem za zagon programov…
    Pa kljub temu – v Finderju nimam prav nobenega pregleda nad tem, kaj se dogaja po disku… Stara navada je pač železna srajca…

  4. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 13:58

    Mimogrede, Karmen, afna… Jaz sem si po Jonasovih navodilih nastavil slovensko QWERTZ tipkovnico in imam afno lepo na ALT + V…

  5. had Says:
    januar 30th, 2009 at 14:00

    jeap.. jonasova navodila so biblija.. upam, da nisi z nozem menjaval tipk :) frendu je padla v boju :)

  6. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 14:08

    Ne tista navodila… Una tanova, ko samo dva fajla posnameš v mapo, se odlogiraš in spremeniš jezik…

    Si nor, da bi šel tipko ven vlečt… Pri tanovem se jo tako ali tako po mojem sploh ne da…

  7. Matjaž Očko Says:
    januar 30th, 2009 at 14:30

    čestitam :)
    prvo: zakaj si ga pa čakal dva meseca? si ga naročil iz drugega sveta? :) upam, da si ga kupil v UK ali vsaj v avstriji… pa da si vzel še Apple Care :)
    drugo: ok, tudi sam sem prvič lovil z afno, potem pa se pač sprijazniš z dejstvom, da je slovenska (hrvaška) tipkovnica malce weird… (in pokličeš kakšnega kolega “kje hudiča je afna?”) ;)
    tretje: jap, cmd je zamenjava za ctrl, vse ostalo je isto… to spoznaš v raznih tutorialih, npr. za Photoshop, kjer ti vsakič razloži bližnjice za pc in mac posebej… torej cmd + a, c, v, p itd.
    četrto: z bližnjicami ni problema, ker se jih boš sproti naučil, če boš hotel – v vsakem meniju je poleg izbranega ukaza napisana tudi bližjica… se pa da vse lepo narediti tudi s tipkovnico, dokler se ti bližjice ne vsedejo v spomin. ;)
    peto: zanimivo, da te moti tipkovnica; jaz sem se je precej hitro navadil, čeprav sem, ko sem bil še na pc-ju, preklinjal tipke s tako kratkim hodom; sedaj je ne zamenjam za nič na svetu, poleg tega tudi prsti trpijo veliko manj. space tipka pri mojem MBP prime tudi čisto na robu, ne vem pa, kako je s tem na unibody modelu.
    šesto: problem pri tebi je isti, kot pri vseh zakoreninjenih pc userjih (tudi sam sem imel prve pol leta iste probleme, vendar sem bil presrečen, da sem se znebil tiste win nadloge) – razmišljaš po pc-jevsko :) Na mac-u ne boš potreboval nevemkakohudega urejevalnika datotek, ker po njem ni potrebe; prav tako ne boš potreboval 100 programov za to in ono (recimo antivirusnega p., adobe readerja itd)… Sčasoma ti bo zlezel pod kožo, verjemi. ;) Samo bolj simpl moraš začet razmišljat. ;) To vse skupaj je narejeno za američane, ki pa niso nevemkako brihtni, torej ne more biti težko – le možgane so nam oprali z zateženimi windowsi, ki kar naprej sprašujejo bedarije, ko pa se sesujejo, pa navadnemu userju vržejo ven kode z napakami, ki jih razumejo le tisti, ki ne hodijo ven. ;)
    Mac je narejen tako, da dela – in ne bo te pustil na cedilu… vsako zadevo boš zagotovo naredil prej, kot na pc-ju.

    ps: tista jonasova tipkovnica pa meni sploh ne diši… najlažja varianta za vsakega je, da gre na jabuk.si, dol potegne slovenski paket, ta pa le zamenja Z in Y, vgradi slovenski črkovalnik in slovensko topografijo… ti le zamenjaš Z in Y tipki (fizično), kar pa je mala malca, saj moraš biti precej neroden, da ju zlomiš, ker lepo skočita iz “socketa”…. sedaj sem jih zamenjal že približno 20, sem pa precej cvikal pri prvi “operaciji”, priznam. ;)

    pa prijetno uporabo želim ;)

  8. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 14:49

    Matjaž, ti si tipičen Mac evangelist… Brez zamere, jaz jim/vam pravim ćirliderji…

    Kupil sem ga pa v Sloveniji (pravzaprav je služben, sam ne bi nikoli dal 2k evrov za prenosnik, ker jih še za kaj drugega nimam), čakal sem ga pa zato, ker jih v SLO prva dva meseca sploh ni bilo (prva serija je šla takoj).

    Ne, jaz RABIM program za PDFje, ker Preview je en približek tega, kar zna kdo drug. Se zgodi, da se sploh ne moreš prestavljati med stranmi, recimo… In to čisto random, brez pravila, pri eni datoteki da, pri drugi ne…

    In ja, jaz rabim urejevalnik datotek, ker meni pač iTunes in njegova logika ne dišita. Pa to ni problem moje Win razmišljanja, ker sem bil recimo eno leto na Linuxu brez problema…

    Tipkovnica je pa, oprosti, podn. Kot sem napisal, morda sem razvajen zaradi IBMove, ampak tale je podn. Ravno zdajle gledam, kako se zvija space, in me ima, da bi ga polomil… Ko bi vsaj prijel…

    Če bi šel striktno po tvojih odgovorih, si napisal, da je Mac za bolj butaste uporabnike… Mislim, daj no… Da te nikoli ne pusti na cedilu… iTunes se mi je vsul… Lahko verjameš?

    Pa ne me narobe razumet, men je Mac všeč, ni pa tako zelo oh in sploh kot sem bral. Ima pluse in minuse, nikakor me pa ni tako zelo navdušil, da bom rekel, da bom imel od zdaj naprej samo in le še Maca… Da ne govorim o tem, da za inženirje sploh ni, ker brez Bootcampa, Parallels ali podobnega pripomočka sploh ne moreš uporabljati AutoCADa, spodobnega nadomestila pa ni… In AutoCAD je v moji branži predpogoj za karkoli. Priznam pa, da sem to vedel že prej, in da sem problem poznal že z Linuxa.

    Še enkrat – meni je moj Mac všeč in ga ta trenutek nikakor ne bi zamenjal, mi pa na kraj pameti ne pade, da bi ga samo hvalil in mirne duše priznam, da ima tudi kakšno napako. Kaj češ – mogoče pač nisem iz ciljne skupine…

  9. Karmen Says:
    januar 30th, 2009 at 14:51

    Robi, aja, tipkovnica. Meni je super tale varianta s kratkim hodom zdaj ko sem se je navadila in prav trpim, ko pridem v službi na “navadno”.

    Tipk Z in Y pa nisem menjala, ker me ne motita. Ko sem doma na Macu, pišem QWERTY, ko sem v službi, pišem QWERTZ. Sama nimam težav s preklaplajnjem v razmišljanju, tako da me ne moti in se pač ravnam po načelu “don’t fix it if it is not broken :-)

    In prav tako, kot pravi Matjaž, sploh nimam potrebe po nekem urejevalniku fileov.

  10. Karmen Says:
    januar 30th, 2009 at 14:52

    Ti Robi, da nisi dobil slučajno kakšne škart variante? Tole s tipkovnico mislim.

    Ja, Autocad pa res ne gre.

  11. Nuša Says:
    januar 30th, 2009 at 15:09

    K vsemu bi dodala tale (verjetno že legendaren) uvod v članek:

    Worshipping at the Altar of Mac
    Leander Kahney, Wired
    (http://www.wired.com/gadgets/mac/commentary/cultofmac/2002/12/56674)

    Umberto Eco, the Italian semiologist, once famously compared Macs and PCs to the two main branches of the Christian faith: Catholics and Protestants.

    The Mac is Catholic, he wrote in his back-page column of the Italian news weekly, Espresso, in September 1994. It is “cheerful, friendly, conciliatory, it tells the faithful how they must proceed step by step to reach — if not the Kingdom of Heaven — the moment in which their document is printed.”

    The Windows PC, on the other hand, is Protestant. It demands “difficult personal decisions, imposes a subtle hermeneutics upon the user, and takes for granted the idea that not all can reach salvation. To make the system work you need to interpret the program yourself: A long way from the baroque community of revelers, the user is closed within the loneliness of his own inner torment.”

    ;)

  12. Matjaž Očko Says:
    januar 30th, 2009 at 15:54

    hehe evangelist :) tle si me pa dobu :) sem se prav nasmejal :)
    maš čist prav – po moji zaslugi so jih zagotovo prodal že vsaj 20 ;)
    ok, glede pdf-jev te čisto razumem – moj komentar je bolj letet na dejstvo, da winsi ne znajo odpreti niti takšnega standarda kot je pdf in rabiš program za to in ono… meni je recimo ena od najboljših stvari na macu quicklook, kjer katerikoli filet pogledam brez odpiranja.

    nisem napisal, da je mac za butaste uporabnike, ker potem bi vse nas v dr*k tiščal :) – je pač bolj user friendly ;)

    glede AutoCAD in podobnih programov – se zavedam tega… in ne vem, kaj še čakajo :)

    stabilnost – ja, tudi meni se je iTunes že obesil, pa sem ga še enkrat pognal… ampak to je to; vse ostalo mi služi. :) uff, hvalabogu :)

    da nisi ti res slučajno dobil kakšne škart robe? hmm
    jaz imam MBP prejšnje generacije in čisto vsi, ki jih kupiš pri nas, imajo uhlje na lcd-ju oziroma zvito ohišje… našim serviserjem se to zdi nekaj čisto normalnega – v grazu pa kar malce z očmi zvijajo, ko vidijo kaj takšnega – ampak slovenija dobi mekije z madžarske, oni pa verjetno s kitajske…
    preveri ali imaš irskega (škotskega) ali kitajskega… najina sta oba s kitajske (kupljena pri nas) – ampak te napake ne bom več naredil. Sploh po tem, ko sem videl, da v londonu stane polovico manj. polovico! :)

    upam, da te bo jeza vseeno minila in boš čez čas čisto “naš”. ;)
    drugače pa ti svetujem malce več magnezija v prehrani, da ne boš tolk jezn (jebiga, moja stroka je pa tle) ;) hehe

  13. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 20:01

    Matjaž, citiram: “evangelism – Sharing news of something in order to convince someone to join or otherwise accept it. The process of evangelizing”, citat je iz wikipedije. Te najdem notri.

    In ne, Mac ni bolj user friendly, ima samo en kup stvari urejenih tako, da če uporabljaš PREDVIDENE programe, ti olajša oziroma avtomatizira kup stvari. Kakor hitro stopiš korak stran, si na istem kot na Windowsih. Primer? Evo ga – če ne uporabljaš za emaile Mail.app, ti ne dela niti Spotlight, da povezave z Adress Book in Safarijem niti ne omenjam. V čem je problem? Da bi pa jaz mogoče raje imel Firefoxa in Thunderbirda, potem pa že pol ‘prednosti’ odpade…

    iTunes se ti obesi, pa se ne sekiraš. Verjetno se ne bi sekiral tudi če bi se ti kaj drugega obesilo… Ker si pač prepričan v superiornost Maca. Meni se pa zdi, da če se kaj obesi, da je s tem nekaj narobe. Ne vem no… Kaj meniš?

    Prav tako mi je popolnoma vseeno, od kod je moj Mac, s Turčije, Indije, Kitajske, Irske ali ZDA, na njem je logotip Appla in mora biti b.p. – po vseh kriterijih verjetno je, pa kljub temu že cel sestavek popravljam presledke, ker mi space še vedno ne prime. ;)

    Pravzaprav je vse, kar želim vam, evangelistom (ful mi je všeč ta beseda), povedati to – ne posplošujte! Če se ukvarjaš s fotografijo, imaš na Macu vse, ker ti dela tako Photoshop kot tudi Lightroom. Meni, ki sem raziskovalec, se ustavi že pri .pdf in .doc – oboje lahko odpiraš, obstaja tudi Office for Mac, pa kljub temu ni isti in ne dela popolnoma enako (torej je isto/podobno/malo bolje kot na Linuxu). Če sem pa povrhu še gradbenik, pa zadeva popolnoma odpove že pri AutoCADu, naprej pa niti ne grem.

    Lepo lepo lepo vas vse prosim, da bodite malo pošteni in (samo)kritični. Mac je super, ni pa brezhiben. OK?

    PS: Hvala za nasvet glede magnezija – bom upošteval, ko/če bom kdaj na tem. ;)

  14. BigWhale Says:
    januar 30th, 2009 at 21:14

    Vesel sem, ker poznam tudi normalne uporabnike Macov. ;)

  15. Robi Says:
    januar 30th, 2009 at 21:19

    No no, bom še zardel. :$

  16. Mateja Says:
    januar 31st, 2009 at 1:00

    Tudi sama sem srečna in zadovoljna uporabnica macbooka, ampak to ni rdeča nit mojih misli, ki se mi porodijo vedno, ko začnem prebirati podobne debate o tem in onem “taboru”, še posebno o t.i. “pripadnikih Mac-a” in “PC- user-jih” ali celo navdušene uporabnike Mac-a metaforizirane v “evangeliste”, katerim nasproti so protestanti (PC user-ji). Pa pustimo Umberta Eca in njegovo “filozofijo” ob strani in poglejmo situacijo iz drugega zornega kota.

    Ne vem zakaj so stvari tako kompleksne, če je stvar na splošno zelo enostavna. Če so uporabniki Mac-ov zelo zadovoljni in je to za njih “the best” računalnik sploh, naj bo. Če so PC-userji zadovoljni s PC-jem, naj ga veselo uporabljajo. Če so kateri od teh dveh skupin prestopili v drugo, naj si dovolijo sprejeti nove stvari in stanje, takšno kot je. Sicer me je pa misel o evangeličanih in protestantih spomnila tudi na vse ostale verske ločine (kalviniste, cvinglijance, hugenote, puritance itd), ki so nastale z razvojem protestantizma in na spopade in nesporazume slednjih pri uveljavljanju svoje resnice, ki pa je relativna. Posledica trmastega nasprotovanja so bile krvave vojne in upori, ampak naj bo primerjanje z zgodovinskimi dejstvi le prispodoba. Prav tako je pri obeh skupinah “računalniških pripadnikov”, saj ni konca o t.i. mitu o Mac fan-ih. Namesto, da se drug drugega prepričujete kaj je res in kaj ne, kateri sistem deluje bolje od drugega, prisluhnite drug drugemu in se mogoče naučite kaj novega – kar bo olajšalo razumevanje in hitrejše prilagajanje. ;)

    Toliko razprav na to temo sem že prebrala na blogih (med drugim tudi na lastnem), da sem se že pošteno najedla te “župce” o Mac-ih in PC-jih. Just let it be :) .

    P:S. Nič na svetu ni popolno. Čar je predvsem v iskanju popolnosti, ki osrečuje TEBE. Če izmed računalnikov to ni Mac, tudi prav. :) Kljub vsemu pa čim več dobrih in prijetnih izkušenj z njim! :)

  17. Mikec Says:
    januar 31st, 2009 at 1:52

    Hehe, očitno je bil zapis res piker :) Sam ne menjam paradnega konja (windows), dokler zmaguje. Dejstvo je, da se za okna dobi kateri koli program, medtem ko je potrebno za apple-ovo platformo krepko pobrskati ali pa sploh ne obstaja. Čeprav nisem nikoli toliko uporabljal Mac-a, da bi vedel za eksplicitne programe in so mi vedno govorili, da se najde čisto vse kar se tudi za Windows. Ob omembi Autocada se mi je narisal nasmešek, da se je potrdila moja domneva. Zdaj imam konkreten izgovor, zakaj nimam Mac-a :)

    Glede splošne uporabnosti za navadne uporabnike in kako dizajniranje z Adobe-ovo kolekcijo je verjetno res odličen in popolnoma zadovoljiv, za ekstremne uporabnike (definiraj ekstremne…) pa ni najboljša izbira. Je tudi po mojem mnenju preveč tega lovljenja… :)

  18. Robi Says:
    januar 31st, 2009 at 6:08

    Nimam pojma, zakaj meče vse komentarje v moderacijo….

    Mateja: kot sem v tej debati rekel že parkrat – moti me, da navdušeni uporabniki Macov ne priznajo, da ima njihov računalnik tudi kakšno napak(ic)o. Zame je zadeva na las podobna obnašanju trgovcev, ko kupuješ kakšen njihov izdelek – vse je naj. Lahko vprašaš Nušo, da sam hodim po sejmih in prodajalce z gradbenim materialom izzivam, naj mi povedo 3 pluse in tri minuse izdelka, ki ga prodajajo/zastopajo. Če kdo reče, da minusov ni, v štartu odpade – vedno so plusi in minusi, sam končni uporabnik/kupec pa naj pretehta, kaj mu je bolj pomembno.

    Upam, da se razumeva.

    Mikec, tebe pa prosim, da ne posplošuješ oziroma ne ocenjuješ Maca, saj več kot očitno o njem nimaš dovolj podatkov. To, da za Maca kaj ne obstaja, je larifari. Tudi za AutoCAD obstaja alternativa, le da ni dovolj dobra, poleg tega pa je AutoCAD v naši branži tak standard, da alternativa sploh ne pride v poštev. Pa tudi ni čisto res, da se ga ne da uporabljati – z VmWare Parallels ali pa VirtualBoxlahko čisto spodobno rišeš, za tvoje vaje bo več kot dovolj. In to velja za vse Windows programe.

    Drugače pa – si sploh vedel, da je bil AutoCAD v osnovi na voljo samo za Maca? In da so Mac verzijo ukinili šele po AutoCADu 14, in še to samo zato, ker jih je Microsoft s finančno injekcijo rešil propada? Da ne govorim o tem, da ArchiCAD za Maca pa obstaja in da deluje parkrat hitreje in bolje kot na PCju…

    Tako, kot ne maram raznih fraz “Mac je najboljši”, mi gre na živce, ko kdo zagovarja superiornost Windowsov. Veš kako bom rekel – kdor uporablja Windowse, gre po liniji najmanjšega odpora. Seveda to razumem in spoštujem, ampak ne potem razlagati o ‘superiornosti’…

    Vsak sistem je dober, če ga znaš uporabljati. Ne pomaga ti ne Mac in ne PC, če z njim ne znaš delati.

    In če končam – ko seštejem pluse in minuse, mi pri Macu trenutno prevladajo plusi, kar pa ne pomeni, da mi kaj pri njem ne gre na živce.

  19. Mikec Says:
    januar 31st, 2009 at 13:44

    Samo to želim še pripomniti, ne mislim prilivati olja na ogenj, a sem na windowse preveč navajen in “vem” kako reševati probleme, če je kaj narobe, kje dobiti programe, driverje. Preden bi zvedel, da rabim za nek program emulator, bi lahko trajalo in v tem smislu sem mislil “paradni konj”, nasprotno da so windowsi superiorni. Da bi šel na mac os, je podobno, kot če bi šel ponovno v malo šolo in se veliko stvari učil znova, kje je to, kje ono.

    Nekateri proizvajalci pa so žal še vedno toliko mutasti, da ne naredijo niti za linux, ne za mac os podpore (driverji). Prav zaradi tega ga nisem kljub želji mogel niti poskusiti na stacionarnem računalniku (TV kartica). Sicer pa so take debate po večini večna spirala in se nikoli ne končajo :) Pomembno je, da ali os x ali windowsi odgovarjajo posamezniku in da je z operacijskim sistemom zadovoljen, za kar ga pač potrebuje. ;)

  20. Matjaž Očko Says:
    januar 31st, 2009 at 21:13

    Robi: hmm, meni se tale evangelizem kar dopade… ;)
    btw: ti v winsih dela global search, če uporabljaš Thunderbird?
    ne mi pravit, da se ne sekiram, če se mi kak program sesuje – nisi edini, ki ma resno delo na računalniku in prav tako nisi edini, ki hodi/je hodil na fax… če ti je všeč beseda raziskovalec – prav… moja stroka je delo v laboratoriju in predvsem genetske raziskave – torej sem kaj? fotografek, ki se ne sekira? malo morgen :) to je samo moj trenutni poklic, ki se mi bolj dopade kot farmacevtsko/medicinska stroka… pa to tukaj ni point.
    Hotel sem povedati le to, da se mi kaj drugega še ni sesulo, za iTunes se pa res ne sekiram… če bi se mi sredi 8-urne retuše sesul Ps, pa bi klel – ampak saj vsak, ki je malce pameten, sproti shranjuje, kajne? Tako pa mi niti en program ne povzroča preglavic; in niti na pamet mi ne pade, da bi uporabljal Office – iWork mi je ljubši. Pač vsakemu svoje. Za moje potrebe mi povsem zadostuje. Tudi diplomo se da čisto spodobno napisati, prav tako izračunati vse grafe. ;)
    Ni res, da sem prepričan v superiornost mac-a; sem pa vsekakor prepričan, da je to veliko veliko boljši OS od winsuxov… Računalnik uporabljam za delo in ne morem si privoščiti, da se bo nekaj zajebaval in prenehal delati, ko se mu sprdne. In ja, tudi sam sem v srednji šoli uporabljal Linux… Not for me anymore.
    Btw: včeraj preizkusil eno takšno tipkovnico kot je tvoja – svetujem ti obisk servisa, ker zadeva mora delat na samem robu tipke.

    Mikec: mac večinoma ne potrebuje driverjev, tako da karkoli priklopiš nanj – dela. :) Glede ostalega pa te razumem – bi ti bilo pa veliko lažje, če bi te kdo uvedel v sistem; v parih urah bi znal vse :)

  21. Robi Says:
    januar 31st, 2009 at 21:57

    Mikec, saj te razumem, samo tista o superiornosti me je zbodla…

    Matjaž, midva pa ne bova nikamor prišla. Itak da ti global search v Winsih ne dela, ampak kdaj pa je kdo tisti search hvalil tako kot hvalijo Spotlight? A vidiš, kam pes taco moli?

    In tisto o raziskovalcu in gradbeniku – tisto je primer, ne pa hvalisanje. In menim, da je bilo to iz napisanega razvidno. Malo jemlješ stvari iz konteksta, kar ni pošteno. Tudi Linux, Windowsi… Linux danes in pet let nazaj je kot dan in noč. Pa tudi Windowsi – meni so se sesuli enkrat v treh letih (in sem iz jeze šel na Linux). Vprašaj me čez tri leta, kako bo z Macom…

    V glavnem – danes sva srečala Matejo in smo se kar strinjali – vsakemu svoje. Da bi ti le dolgo služil in ti še naprej nudil obilo veselja. ;)

    PS: Z mojo tipkovnico ni nič narobe – takšna je kot vsaka iz te serije. Zanič.

  22. Nuša Says:
    januar 31st, 2009 at 22:13

    Robi, zanič zato, ker je štrajkala tudi pri vejicah? (Sem mogla ;>)

    Skratka, če je problem s serijo, se pač da popravit, a ne? Ok, no, samo v primeru, da ti ni treba spet čakat dva meseca.

  23. Vasija Says:
    februar 3rd, 2009 at 16:55

    men osebno maci niso nikol potegnili – kot si sam povedal – da prides do @ rabis kombinacijo 3eh tipk – o sami tipkovnici pa boljše da ne govorimo…
    kar se tiče osa – ja je kr cool – mi je bil vedno všeč – če pa pogledam windows7 in primerjam z mac osom – nevem no… pol raje izberem win7 – pa čeprav je šele v beti!

    se mi pa zdi, da so mac produkti zadnje čase bolj statusni simbol… večina folka ki ima maca ga v večini sploh ne zna uporabljat oz. sem imel nekaj “strank” z macom pa so bili na njem bolj zgubljeni kot jaz… tko da – vazen, da pokazejo da imajo maca – ker je en frend od frenda reku, da je to cool – pa da stane 3x več kot nek prenosnik… zato je on zdaj cool – pa čeprav ne mora maila poslat, ker neve kako priti do @ – je pa zanimivo – gre na google in napiše “mail” – da mu pol ta izpiše en mail kjer on kopira @ in ga pol pasta – wau….
    še bolj bolana finta pa mi je macov nov vmesnik za tipkovnico, ki je podobna kot da bi pisal na gsm – zgleda da če bolj zakompliciramo in si otezimo stvari -bolj cool smo…

    mene vsekakor ni prepričal mac – ze zato ne, ker sem skrt in ne vidim smisla dati 3x vec keša za isto ali mogoče mičken boljšo stvar…

  24. Milan Says:
    februar 3rd, 2009 at 18:06

    @Robi
    Simpatičen zapis. Welcome to The Mac :)

    Pa še link zate, če želiš naprednejši urejevalnik datotek:
    http://www.cocoatech.com/

  25. Robi Says:
    februar 4th, 2009 at 10:35

    No, Vasija, bom samo pri afni ostal – če zamenjaš layout za slovenski, najdeš @ lepo s kombinacijo ALT + V, pa tudi klasika s tremi tipkami je simpl, sam priučiti se je moraš…

    Kaj pa vem – meni je pa postal kar všeč…

  26. Robi Says:
    februar 4th, 2009 at 11:20

    Milan, oprosti, tvoj komentar je bil med spamom…

    Hvala za povezavo! Še več nasvetov prosim… :)

  27. UrosG Says:
    februar 6th, 2009 at 10:11

    Kako zanimivo, da vsak takšna objavi sproži plaz. Ne bom nič dodajal in dregal, le čim manj težav pri uporabi. Verjel ali ne VEDNO je za čudno delovanje kriv user in nihče drug.

  28. Robi Says:
    februar 6th, 2009 at 10:43

    Čakaj čakaj, Uroš, kaj hočeš reči – da je v primeru, da Mac deluje čudno, vedno kriv user? Ta je pa malo bosa…

  29. UrosG Says:
    februar 7th, 2009 at 17:19

    ne, na splošno. Ne glede na to kakšen računalnik ali OS. Še vedno ko stvari ne grejo tako kot bi morale iti, smo krivi sami (slej ko prej)

  30. UrosG Says:
    februar 11th, 2009 at 18:41

    Aja, morda če te Finder ne zadovolji, preizkusi Path Finder, cena ni pretirana in tudi 30 dnevna free verzija je.

  31. JanezR Says:
    februar 14th, 2009 at 9:07

    Prijetno branje zapiska in komentarjev :)

    Kar se tiče nadomestka za “Total Commander” (predhodno se ga morda nekateri celo spominjate kot Windows Commander, ja leta bežijo), mogoče bi bil muCommander dober nadomestek?

    Ima pa vsaka platforma kar nekaj dobrih “Total Commander”jev.

  32. Robi Says:
    februar 14th, 2009 at 12:57

    JanezR – glede na moje izkušnje pravega nadomestka za Total Commander ni. Oziroma – ga jaz še nisem našel…

    Bom pa preveril muCommander.

  33. Aleš Says:
    februar 28th, 2009 at 9:52

    mucommander je odličen nadomestek, ima sicer neke rahle probleme s kopiranjem datotek iz samba shared drives…

  34. Robi Says:
    februar 28th, 2009 at 15:36

    Aleš, prav imaš! S Sambo se ne razume najbolje (ne ostaja povezan, ampak se vedno na novo povezuje).

    Je pa kljub temu najboljši približek Total Commanderju. JanezR je imel kar prav… Hvala!

  35. Davor Says:
    marec 9th, 2009 at 22:00

    Torej…
    Ker grem oktobra na faks si nameravam kupiti prenosnika in le ta naj bi bil Mac. Zaenkrat =)
    http://www.mimovrste.com/artikel/2750126124/prenosnik-apple-macbook-2ghz-133-8896
    In me zanima ali se nakup (glede na precej visoko ceno) izplača? Doma bi še vedno imel PC z Winsi in 22′ screenom za oblikovanje pa to. Mac bi bil predvsem za faks in z njem povezanimi stvarmi.
    Pa kako je s cenami v tujini? 1400€ pri nas je kar precej (preveč?).

  36. Robi Says:
    marec 10th, 2009 at 7:21

    Davor, tega, ali se splača dati toliko za Maca, ti ne more nihče povedati – to je predvsem tvoja odločitev. Mac fani ti bodo rekli: “zagotovo!”, nasprotniki: “nikakor!”. To moraš v prvi vrsti presoditi sam.

    Jaz lahko rečem, da gre za zelo zelo zelo dober računalnik, ali bi ga sam s svojim denarjem kupil, pa ne vem – najverjetneje ne, ker je predrag (MacBook PRO pride čez 2000€). Sam bi verjetno kupil kaj cenejšega in namestil Ubuntu. Če se pa ukvarjaš z videom, fotografijo, …, potem je pa za premisliti…

  37. Maj Says:
    september 9th, 2009 at 14:58

    Moje izkušnjez računalniki…. Skoraj celo življenje sem delal z PC-ji, se pravi na Windowsih… Na koncu sem dobil že živčni zlom, ker si moral vsega boga nastavljat in kaj pa vem kaj še vse… Sem v bistvu že pozabil detajle… Nato sem si inštaliral iPC OSX 10.5.6 na PC-ja. Kar odleglo mi je. Tako sem se odločil, da si bom kupil MacBook Pro Unibody 15 inch. V Sloveniji sem ga kupil za 1400 eur, sem imel srečo glde cene in moram povedat, da sem nadvse zadovoljen. Baterija zdrži precej dolgo (odvisno kaj delam), TIPKOVNICA je super, za tiste ki pa rabite AUTOCAD pa si lahko naložite Windowse. praktično imaš na Mac-u proste roke…. Drugače pa delam grafično in spletno oblikovanje in arhitekturo. Bistvo Mac-ovega operacijskega sistema pa je, da je enostaven. Sploh pa ta nov Snow Leopard… Priporočam pa da prej ko kupiš kar koli PROBAJ in ne kupiti na blef…

    Bye