SloBlogi.net - je blog javna ali zasebna stvar?
Kot verjetno že veste, sem se kakšen mesec nazaj lotil projekta SloBlogi.net. Zadeve sem se lotil z entuziazmom, seveda zastonj, iz lastnega veselja, da se kaj naučim, da predstavim kaj novega slovenski blog sceni. Do danes nisem imel nobene slabe izkušnje, tu in tam je priletela kakšna pohvala, tudi graja, ampak smo se pogovorili, zadevo sem izboljšal, in jo (zaenkrat) pripeljali tja, kjer je.
Danes zjutraj pa me pričaka mail:
naslov: [SloBlogi] Pripomba:wtf?!
pošiljatelj: andy
pošiljateljev IP: 193.xx.xxx.xxx
pošiljateljev hostname: BSN-xx-xxx-xxx.dial-up.dsl.siol.net
browser: Mozilla Firefox 2.0
===========================================
zanima me kako sem prisel na vas seznam? mislim… wtf?! kaj pa ce jaz nebi hotu bit na tem seznamu? ali se s tem ne strinjam?tko da… prosu bi, da zbirsete vasija vasudeva - ko boste pa mal boljs design naredili pa si mogoce ce premislim;)
lp,
andy
===========================================
poslano iz www.sloblogi.net | Thursday, 12.10.2006 ob 21:23:10
Najprej o blogih? Je blog javna ali zasebna stvar? Recimo - Andy ima nekje svoj blog, povezava do tega bloga je recimo tudi na si.blogs. To pomeni, da blog ni ravno zasebne narave oziroma da ga ne moti, da na svojo stran vabi ‘tuje’ ljudi. Da hoče, da ga ljudje berejo. Konec koncev je vse, kar je na internetu in ni pod ključem, javno (OK, razen pravic do avtorskih del, ampak ne govorim o tem). Kar se mene tiče, je to podobno, kot da bi nekdo od mene zahteval, naj iz svoje strani odstranim povezavo na njegovo stran. A lahko to zahteva? A ima to pravico? Jaz mislim, da ne. Če bi Andy rad umetno ustvarjal cenzuro, potem si je izbral napačen medij. Tako vso stvar vidim jaz.
Kot drugo pa - dizajn. Sam nisem oblikovalec, nisem umetnik, sem gradbenik. In priznam, da nimam kaj preveč smisla za oblikovanje, vem pa, kaj je meni všečno in kaj ne. Kje sem dobil dizajn za SloBloge, si lahko vsak prebere na dnu vsake strani, ker si ne želim lastiti pravic za nekaj, kar ni moje. In moje skromno mnenje je, da dizajn ni napačen, meni je celo zelo všeč - minimalističen, pregleden, berljiv. Zato mi gredo opazke, kot si jo je privoščil Andy, pošteno na živce… Sploh zato, ker je njegova stran, hm, kako naj rečem… Se bom vzdržal komentarjev, rekel bom samo, da ni po mojem okusu. Presodite sami.
V glavnem - odgovoril sem tole:
Lepo pozdravljen.
- kolikor vem, je tvoj blog javen, in če ga hocem dodat v svoj spisek (ali pa reader ali pa karkoli), ga bom dodal. Če se s tem ne strinjaš, skrij oziroma ukini RSS feed. Tako stvar vidim jaz.
- seznam sem vzel iz si.blogs, kjer je javen (datoteka opml). A tam si pa lahko?
- dizajn je zelo subjektivna stvar, in mislim da ti nisi ravno clovek, ki bi ga ocenjeval (ti je teorija kića blizu?).
- odstranjen, pobrisan. In še podčrtal sem, da te nikoli več ne dodam. Tako da tudi če si kdaj premisliš, nimaš šans.
![]()
Pa lep dan.
LP, Robi
Če si kdo res ne želi biti na seznamu, naj mi piše, in poskušala bova najti rešitev. Če ima kdo kakšen nasvet, pripombo, grajo, pohvalo, naj se le oglasi - še vsakega maila glede SloBlogov sem bil vesel. Ne pošiljajte pa mi prosim takšnih neutemeljenih in neargumentiranih kritik, ker mi jemljejo voljo, da bi se sploh še kdaj česa lotil.
Hvala.


Oktober 13th, 2006 at 10:27
Mah, ne se sekirat. Karkoli narediš, vedno bodo pacienti, ki bodo težili, pljuvali in se delali jako pomembne ter kompetentne.
Oktober 13th, 2006 at 11:04
Mislim, da je bila poteza lastnika tistega bloga popolnoma pravilna…
Če ne želiš, da je tvoja stran na nekem seznamu blogov/iskalnikov(za iskalnike se lahko uporabi spider.txt), potem imaš vso pravico zahtevati, da se tvoja stran odstrani iz seznama…
No, vsaj jaz tako mislim…
Oktober 13th, 2006 at 11:04
blog je javna zadeva, razen ce ga zavarujes s gesli, potem je to druga zadeva … sploh pa ne vidim problema pri linkanju … kaj tocno ga moti, ne vem in ne razumem …
kar se tice designa … design je popolnoma subjektiven, kar precej dobro vem iz izkusenj s strankami … to, da se nekomu zdi super drugemu pa popolnoma mimo, sploh nima veze … razen ce si zafrustriran designer wannabe, ki ima vedno prav … takih je zal veliko … te pa razumem v tem primeru robi … naredis nekaj za druzbo in se najde dripc, ki misli da vse ve … pri takih je najbolje uporabiti frazo iz nadrealistov, “jebes jagode” in gres po svoje … in “design”, ki ga ima andy, hja, ce mizis se kar v redu zgleda no
sploh pa, sto ljudi, sto cudi, sto zena, dvesta sisa
Oktober 13th, 2006 at 11:12
pravzaprav ti bom tudi sam spisal en e-mail z mojim neodobravanjem(nedovoljenjem) objave povezave na moj blog preko strani SloBlogi
Oktober 13th, 2006 at 11:18
Micky: no, jaz pa mislim, da nima nihce pravice od mene zahtevati, da bi moral odstraniti njegov blog iz seznama. Zato, ker je javen. Ker ce ne bi zelel, da ga ljudje berejo, ga sploh ne bi pisal ali pa bi ga spravil pod kljuc. Sej ni problem - en htaccess napises, pa je. In vem, da je omenjeni Andy to ze storil. Kot tudi vem, da se je ze na veliko kregal z Jonasom. Tako da… Ce je hotil vzbuditi pozornost, jo je.
Kar se pa mene tice - pa ni problem. Ce kdo noce biti na seznamu (tudi ti si na njem, Micky), naj pove, in ga bom odstranil. Ampak povej mi - kaksna pa je potem razlika med to stranjo in programom, ki ga imam na svojem racunalniku, in kamor mi letijo feedi? A tja ga lahko dodam? A mi bo to tudi prepovedal?
Kar se tice spiderjev - naj te razsvetlim - skoraj nihce vec ne bere robots.txt (in ne spider.txt) datoteke. Kar poglej log fajle in preveri, ali je robot sel na ‘prepovedano’ obmocje ali ne. Sploh pa to ni ista stvar…
David: tocno to, tudi jaz ne razumem. V cem je fora? Mora opozoriti nase ali kako? In zakaj na sloblogih ne, na siblogs pa ja? Kaksna je razlika?
Vidis, imel sem namen narediti prvi slovenski iskalnik po blogih. Da bi indeksiral samo bloge. Fulltext. Sem ze imel narejenega. In sem vse skupaj opustil. Zaradi takšnih komentarjev. Brezveze.
Kar se pa dizajna tiče - ne bom komentiral. Naj vsak sam presodi…
Oktober 13th, 2006 at 11:21
Micky: izvoli poslati mail. Ali ga bom odstranil ali ne, bom pa še premislil.
Oktober 13th, 2006 at 11:26
Moje mnenje je pa spet takšno, da ga v končni fazi ni. Torej:
Kot ste že povedali, je blog javen, dokler ga ne ‘zakleneš’. Ampak to še ne pomeni, da nima lastnika, torej ne smeš z njim početi, kar se ti zljubi. Linkanje pa po moje ni stvar, ki je ne bi smel početi, vsaj dokler avtor tega na strani izrecno ne objavi.
Seznami… Če si na enem, zakaj ne tudi na drugem, dokler sta oba “neodvisna”? Drugače bi bilo, če ne želiš, da se tvoje ime pojavi na strani neke politične stranke, na primer. Verjetno pa imaš pravico zahtevati, da se tvoja povezava izbriše (v tem primeru). O tem, da se da stvar lepo pojasniti in prositi zanjo, se mi niti ne da pisati. Nad kulturo obnašanja sem že obupala…
Pri vsem tem ne zastopim samo tega, zakaj bloga ne zakleneš, če ne želiš, da ga obiskujejo nepovabljeni oz. obiskovalci nekega drugega seznama.
Komplicirano je tole… Očitno pa niso daleč časi, ko bomo morali vsi cele dneve pisati in prebirati pravice in dolžnosti, če ne bomo želeli biti toženi.
Danes pa celo imam mnenje: Vsak ima pravico do linkanja, v kolikor avtor tega ne prepove, avtor pa ima pravico prositi za izbris povezave (na nek normalen način), pa če je to še tako nesmiselno (kot v tem primeru).
Oktober 13th, 2006 at 13:57
Zadeva se nadaljuje. Prejel sem naslednji ‘prijazen’ mail:
====================================================
hvala!
kot1. javno je relativna zadeva!
kot2. siblogsu sem se sam dodal in s tem dovolil, da sem na seznamu!
kot3. izgled je pomemben - ce se pa ne stinjas pa hod v pidzami naokol
kot4. hvala, da si me zbrisal!
lp,
andy
==================================================
Frajer je, ni kaj.
Oktober 13th, 2006 at 14:00
avtor nima nobene pravice zahtevati izbrisa. lahko prosi a je vse odvisno od dobre volje na drugi strani. to je tako kot bi ti kdo prepovedoval, da napišeš naslov njegove javno objavljene bukve, članka, prispevka…
me prav zanima, koliko teh junakov, ki so se zdaj začeli kurčit brezveze, se je na podoben način pritožilo na google, yahoo, microsoft, … pa imajo ti o njihovih spletnih kretenizmih dosti več podatkov, verjetno celo popolne kopije njihovih blogov,…
z eno besedo: bolniki!
jaz jih za nalašč ne bi izbrisal.
Oktober 13th, 2006 at 14:04
Jure, se povsem strinjam.
Hvala!
Oktober 13th, 2006 at 14:04
primer prvega pacienta na Guglu:
vasija vasudeva
vasija.be/ - 1k - Cached - Similar pages - Note this
a je že protestiral v Mountain View, kjer ga lepo pridno linkajo (brez njegovega dovoljenja) in celo delajo kopije njegovega bloga?
Oktober 13th, 2006 at 17:03
Robi, a veš - ko si naredil slobloge in sem videla gor tudi bloge, ki jih ni na si.blogs, sem takoj pomislila na to, da morebiti komu ne bo prav, da si ga uvrstil na svojo listo?
Ko sem začela konec maja pisati moj prvi blog, si nisem niti najmanj želela, da bi bila uvrščena v iskalnike ali v kakšne liste. Željo, da me NE najdejo iskalniški robotki sem v Wordpressovih nastavitvah tudi odkljukala. To pa zato, ker sem šele poskušala, ker sem imela občutek da ne pišem dovolj dobro, ker sem še iskala način izražanja… Takrat sem blog pisala bolj zase. Ok, ok, saj mi je bilo čisto jasno, da če je na spletu kaj in kako in je kdo tudi naključno zajadral gor. Obiska je bilo bolj malo, le kakšnih pet dnevno…
Potem so me začeli ljudje dajati v linke ali blogrolle in obisk se je začel večati in opazila sem, da se ljudje na moj blog vračajo. Šele po kakšnih treh mesecih sem se opogumila, da sem dala na blog značko za si.blogs.
Toliko o mojem osebnem ozadju… morda drugačen pogled …
Drugače pa - je pisanje bloga svojevrsten paradoks kar se zasebnosti tiče. Če pišeš na internetu, je zadeva javna. Na internetu je zadeva na razpolago, komur pač najde. Lahko pišeš blog in ga zapreš za zunanje obiskovalce in dovoliš obisk svojim izbranim. Ampak potem ga jasno ne najdeš v liste blogov. Lahko pa tudi pišeš svoj dnevnik v Wordu in ga imaš v svojem računalniku za desetimi gesli. In ga bereš samo ti.
Če pa pišeš blog in če z njim tudi komuniciraš z bralci, potem je pač logično tudi, da je na javni listi. Če v Google vtipkam ime tega bloga, dobim kopico izpiskov. Kaj ne bi bilo potem potrebno napisat pritožbe tudi stričku Googlu?
Razumem, da komu iz kakšnega razloga morda ne paše biti na listi in ti pač napiše prijazen mejl s pojasnilom zakaj tega ne želi. Verjetno bi ga brez problema umaknil.
Oblika ali design pa je izključno stvar osebne presoje. Ne vem, če bi bil kdo rajši na kakšni listi, če bi bila oblika le te bolj po njegovem okusu. Meni osebno je ta oblika všeč, komu drugemu pač ni. Okusi so različni. Ne bom pa zato vsakemu blogerju razlagala, kaj me konkretno moti na njegovem blogu ali spletnih straneh, to je njegova izbira in lahko naredi kakor njemu paše. Meni osebno je vsebina mnogo pomembnejša kot sam izgled. Lahko imaš zelo lep blog, a če nima vsebine, se nanj pač ne boš vračal.
Robi, naj ti to ne vzame volje do tega, kar si naredil. Ker naredil si dobro in pozitivno. To pa je tisto, kar je najpomembneje.
Oktober 13th, 2006 at 17:18
Zadeva je prav hecna…
Preprosto sem si moral ogledati blog od tega junaka ‘vasija vasudeva’ in lahko zaključim, da gre za ego bolnika in wannabe umetniško navdahnjenega filozofa - upornika.
Njega niti ne moti, da si ga dodal na seznam. Želi imeti zadnjo besedo. Pač ima težave sam s seboj…
Oktober 13th, 2006 at 19:35
Glej Robi… Moj problem objave bloga na tem seznamu je tale, da mi neki kitajski in kaj-jaz-vem kdo še vse spammerji zaspamajo komentarje in klepetalnico…
(tudi od veliko prijateljev bloge, ki jih je večina objavljenih na takšnih seznamih - brez njihovega odobravanja)
Edina logična razlaga, kje so spammerji dobili takšen seznam(ki se povezuje z mojimi prijatelji), je siblogs in sloblogi….
Torej, če se zadeva kmalu ne reši, bomo pač drugače naredili
(npr. htacces, da zavrne povezavo na blog posredovano iz teh dveh strani - vem da se da)
LP
Oktober 13th, 2006 at 20:00
Micky: glej, problem s komentarji niti približno ni stvar siblogs in sloblogov, ampak problem celotnega blog spleta nasploh. Svojčas sem malo raziskoval, od kod ti komentarji pridejo in na kakšen način, in lahko ti zagotovim, da niti približno ne iz takšnih list. To je bolj stvar iskanja po googlu po vročih keywordih - recimo wordpress ali pa kaj podobnega. Na SloBlogih in na SiBlogs ne more pa nihče najti informacije, za kakšen sistem se gre.
Omejevanje je pač neumno. Brezveze. Google te bo vseeno našel, tako da si tako ali tako mrzel. Če si pa tako neizmerno želiš iz seznama, mi pa pošlji prošnjo, pa te bom odstranil - pa ne zato, ker bi te moral, ampak ker te ne bom držal na nekem seznamu, če nočeš. Ker sem se sam tako odločil. Ampak povem ti, da je škoda - ker ljudje radi berejo bloge. Meni osebno se pa to pač zdi brezveze….
Kar se pa tiče dodajanja brez privolitve - povej mi, kako naj vem, kdo je želel dodati blog? Kako naj vem, da je to res lastnik? Kako? A naj potem vsakega zavrnem? Zakaj bi ga? Mar ni moja pravica brati nekaj, kar ni pod ključem? Zakaj enostavno ne odstraniš RSS virov, če lastniki tega res ne želijo? Internet je internet… V nasprotnem primeru pa je potrebno vzeti svinčnik in papir in pisati drugje…
To je pač moje mnenje.
Kar se pa omejevanja tiče - če znaš omejiti dostop iz teh dveh strani - zakaj ne omejiš dostop IPjem izven Slovenije? Garantirano se boš rešil 99% spama…
Oktober 13th, 2006 at 20:29
Jaz se strinjam z Nušo.
Oktober 13th, 2006 at 20:40
Matej: tudi jaz, razen v tistem delu, ko pravi, da za linkanje rabiš dovoljenje. Ne pa ga ne. Pika. Ker če bi ga, potem interneta ne bi bilo in bi se vsi samo tožili.
Pa tudi kar se izbrisa tiče: ni res, da lahko kdo to od mene zahteva. Lahko reče, da bi rad bil izbrisan. Ne more pa tega zahtevati. To je moja stran, z njo ne služim, in to je isto, kot da bi imel na SVOJEM računalniku SVOJ feed aggregator. In od tega ne odstopam. (kar pa ne pomeni, da koga, če bo res želel, ne bom izbrisal)
Oktober 14th, 2006 at 1:11
Će te zanima, kakšno politiko vodim na http://www.siblogs.com...
Sam ne dodajam več blogov. Dodajajo jih avtorji in drugi obiskovalci. Vsake toliko me kdo prosi, da ga odstranim (ponavadi prijazno) in jih odstranim.
Oktober 14th, 2006 at 6:36
David: začelo se je tako, da sem dodal tiste, ki jih berem (to se tako lahko vidi po IDju bloga - tale je prvi). Potem sem pa ugotovil, da mi je fino tudi naključno brati (po naslovu prispevka - kot sem to počel in še počnem na siblogs). In sem dodal vse, ki so bili v tvoji bazi.
Sam še vedno dodam kakšnega, ker ga rad berem (RTV blogi, Marko Milič, Gušti, …). In ne vem, zakaj jih ne bi. Če me bo pa kdo prosil, ga bom pa (verjetno) odstranil. Pa čeprav mi res ni jasno - zakaj.
Poleg tega pa - kako pa veš, da je prošnjo za dodajanje poslal lastnik/pisec, in kako veš, da je tisti, ki te prosi za odstranitev, lastnik/pisec?
Oktober 14th, 2006 at 7:59
SloBlogi.net - ali nevednost boli?
Pozoren bralec je na včerajšnji blog sceni lahko opazil, da je malenkost zanihalo zanimanje za stran in omemba strani SloBlogi.net. Razlog je bila tema SloBlogi.net - je blog javna ali zasebna stvar? na tem blogu, kjer sem se razpisal o razočaranju …
November 4th, 2006 at 5:31
huh… kaka debata tu o men - pismo, se bom se pocutu pomembnega in fural se res wanabe ego trip, kot je reku maticek;)
kot prvo bi se ti zahvalu, ker si me res zbrisal iz seznama - kot drugo obzalujem, da pac si sploh to objavu - sam o.k., ce si ze mogu, da si si mal dusico olajsal:D
kar se tice tega tvojega spiska blogov in kako je narejen - cool - je res boljs kot je siblogs.. sam vseeno nekak se mi ne zdi pravilno, da si ljudi prisilu, da so na listi - glej, cist na ezy vam bom vsem skupaj razlozu… eno je, ce si na kakem iskalniku, kjer te najde nekdo preko nekih dolocenih nakljucjih - drugo pa je seznam opredeljenih tem - stekate al ne?!;)
no, ma sej vseeno… vidim, da mate res dost casa, da se greste take oslarije o nekomu xynu, ki si je sam zelel, da pac ni na listi - mislim, da nisem hotu nic kaj slabega s tem - mozen pa da je vse skupaj sam zarad tega, ker je pac bila moja kritika glede na design - sam cool… vsakemu svoje;)
November 25th, 2006 at 20:08
andy vs ti
ne vem kako je na netu, če pa bi primerjal s tiskanimi
mediji je za objavo neke druge publikacije v svoji potrebno pridobiti soglasje lastnika ali avtorja. Je pa net specifično področje, ki se ne more primerjati z ostalim. Ostale pripombe pa se mi zdijo stvar užaljenosti zaradi zahteve izražene na vulgarno agresiven način(ti boš mene poglej se)Dejstvo je, da sta oba kreativna, delovna, zelo občutljiva na kritike, malce samoljubna. Eden je malo bolj agresiven, drugi išče zaščito, skratka nič vama ne manjka. Bila bi idealna brata.
Julij 17th, 2007 at 1:41
Zanimivo da se je tale kvazi-umetnik poimenoval z imenom Krišne (Vasudeva)
September 29th, 2007 at 8:45
@tomaz: pismo… ti pa si pameten! no, kvazi pameten… Vāsudeva je ime za Krishno, Vasudeva pa za ?!?
drugace pa tudi tebi HARIBOL!